مدیریت کارآمد و بهره برداری از منابع یک شرکت برای برآوردن خواسته های مصرف کنندگان و تحقق اهداف یک شرکت به عنوان بازاریابی و شناخت مارکتینگ شناخته می شود.

مارکتینگ شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند برنامه ریزی، اجرای مفهوم، قیمت گذاری، تبلیغ و توزیع کالاها، خدمات و ایده ها برای ایجاد مبادلات با افراد متفاوتی است که هدف آنها ارضای اهداف مشتری و سازمان است.

هدف از بازاریابی دیجیتالی

هدف از این روند یک سو شدن هر جنبه از عملیات داخلی یک شرکت است تا اطمینان حاصل شود که این فرآیند به اندازه کافی توانایی ارائه ارزش به مشتریان را دارد ، درحالی که این نظریه می تواند نظریه ای قابل احترام باشد، اما در حین ایجاد مراحل فروش داخلی به مشتریان یک طرز فکر تفرقه انداز بین آن ها و ما به وجود می آید. در حالت ایده آل، مارکتینگ داخلی بهتر است به عنوان مدیریت داخلی یکپارچه در نظر گرفته شود تا تمام فعالیت هایی را مدیریت و پشتیبانی کند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهت تأمین نیازها و رضایت مشتریان قرارگرفته است.

مدیران بازرگانی مسئول درآمد و حفظ سودآوری در سطحی قابل قبول برای ادامه کسب و کار هستند. آن ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که تمام کارمندان به این درک و فهم رسیده اند که اعمالشان به صورت فردی و جمعی بر برداشت و رضایت مشتری تأثیرگذار است و درنهایت با سطح درآمد که موجودیت سازمان به آن بستگی دارد، ارتباط دارد. القای شور و شوق، خلاقیت، انگیزه و تخصص حقیقتاً موضوع ارتباطات نیست، بلکه زیربنای مدیریت مؤثر و رهبری موضوع ارتباط است . طورکلی در بسیاری از کسب و کارها، اداره سازمان شرکت های بزرگ بر پایه فرآیند داخلی است، نه بر اساس نتایج موردنیاز؛ بنابراین سازمان ها برای تحقیق، تولید، فروش، ارسال، کنترل اعتبار، مسائل مالی، خرید و کارکنان در بخش های مجزا تقسیم بندی شده اند؛ در غیر این صورت روحیه خودمختاری در بخش های مختلف سازمان گسترش خواهد یافت. یکی از مهم ترین تصمیماتی که هر شرکتی باید بگیرد، این است که آیا به بازار بین المللی وارد شود یا به مرزهای کشورش محدود باشد، اما چه بسا شرکتهایی که به دلیل امنیت سهم بازار داخلی که در اختیار دارند و عدم تمایل به یادگیری قوانین و مقررات بازار جهانی، به جهانی شدن علاقمند نیستند.

با این وجود، ما با دلایل زیر سازمان ها را به سوی جهانی شدن جذب می کنیم:

  • رشد مقیاس اقتصاد جهانی
  • اندازه بازار بین المللی
  • بازارهای بکر بین المللی
  • فرصت های پرسودی که در بازارهای بین المللی وجود دارند

راهکارهای دیجیتال مارکتینگ نتیجه گرا

مسلما در نگاه اول، تشخیص این موضوع بسیار سخت و دشوار خواهد بود، مخصوصا وقتی هدف نتیجه گیری مطلق باشد. شما کارفرمای محترم باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در رسانه های دیجیتال در سال های اولیه خود به سر می برد و هر شرکتی که ادعای اجرای خدمات در حوزه ی دیجیتال را دارد، به طور حتم یک خدمات دهنده جدید است یا این خدمات را به تازگی در دپارتمان های خود جای داده است.اگر در اینترنت جستجو کنید شرکتهای زیادی با نام شرکت دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند، همچنین در این بین اکثریت شرکت های تبلیغاتی یا آژانس های تبلیغاتی نیز ادعا می کنند که می توانند خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای شما به بهترین نحو انجام دهند. با توجه به نوظهور بودن خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران تشخیص اینکه کدام شرکت ها می توانند به بهترین شکل کار شما را انجام دهند بسیار مشکل است. خیلی از شرکتهایی که ادعای این موضوع را دارند حتی نمونه کاری در این زمینه یا زمینه های مشابه ندارند و فقط ادعای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ را دارا می باشند. برخی از شرکتهایی هم که به اسم دیجیتال مارکتینگ کار می کنند پکیج کاملی در این خصوص نداشته و فقط سعی بر تقسیم کارهای خدمات مارکتینگ مثل طراحی سایت، سئو، برندینگ اینترنتی و … را دارند. .